Gasgano
t01balazs 2005.09.17. 14:11
FELSZÍNI JÁRMŰVEK
Gasgano légifogata
- Hajtómű: Ord Pedrovia SS-44
- Hajtómű hossza: 6,47 m
- Repulzor: Sorosub DC2
- Max. sebesség: 820 kmlh
- Max. emelkedési magasság: 90 m
Három évvel ezelőtt egy különös idegen érkezett Mos Espa-ba. Bár a poros kikötőváros lakói már megszokták a furcsa szerzetek látványát, kezdetben ez a fickó mégis állandó feltűnést keltett bármerre is járt. A hatlábú lény leginkább egy hatalmas, groteszk, zöld pókra hasonlított és hihetetlen gyorsan mozgott. Ám bármilyen furcsa szerzet is volt Gasgano, ettől Mos Espaban még nem állt meg az élet. A második évszak hatalmas homokviharaival a pedroviai idegen varázsa is elszállt. Gasgano a Külső Perem belső gyűrűjének egy festői szépségű világáról, a Pedrovia II-ről származik. Az egész bolygó felszínét égbetörő, gránitcsipkés csúcsokkal és ködbe burkolódzó mély völgyekkel tarkított hatalmas hegyvonulatok szelik át. A völgyek párás mélyén és a hegyoldalakon gigászi tűlevelű erdők burjánzanak. Az idilli szépség mögött azonban kegyetlen, kíméletlen világ rejtőzik. A gyilkos ágzuzmóktól hemzsegő fák alatt, vérszomjas ragadozók portyáznak. A berallok, bár intelligenciájuk kiemelte őket az állatvilágból mégis állandó rettegésben élnek. A hatalmas hegyek gyomrába vájt, több ezer méter hosszú, szövevényes járatokkal átszőtt barlangvárosaikban ugyan nem kell tartaniuk az ágzuzmók mérges tüskéitől, ám az álcázott alagutakba éjszakánként betörő vadállatok gyakran iszonyú vérengzéseket rendeznek. Ilyenkor csak a gyorsaságuk mentheti meg a védtelen barlanglakókat. Egy ilyen támadás után Gasgano úgy döntött, hogy elhagyja szeretett szülőbolygóját és új életet kezd.
Fél évvel azután, hogy rozzant bárkáján megérkezett a Tatooine forró világába, azonban egy minden eddiginél nagyobb veszedelem árnyéka vetődött rá. Történt, hogy az élet sűrűjében sodródó fiatal berall egy mámoros éjszakán, egy Mos Espai csehóban gyanús kinézetű kártyapartnert talált. A parti sokáig tartott és Gasgano mindenét elvesztette. És mintha ez még nem lenne elég, mint kiderült felhalmozott adóssága bizony Gardulla a hutt kincstárának hiányát gyarapította. A következő éjszaka közepén rátörő fejvadászok roppant durvák voltak, ám Gasgano sorsa mégis pozitív fordulatot vett. A fogatversenyek és fogadások megszállottja Gardulla, ugyanis már rég szemet vetett a furcsa idegenre és most az életéért cserébe jó üzletet ajánlott fel neki. Így történt, hogy Gasgano Gardulla rabszolgája és saját fogatversenyzője lett. A huszonnégy ujjú azonban nem bánja a szolgaságot. Nagyon élvezi a száguldást és a kapzsi hutt kincstárát az utóbbi két évben már sok ezer kredittel gyarapította.
Gasgano versenygépének szívét tulajdonképpen saját, rozzant bárkájának hajtóművei adják. Az űrhajóból kiszerelt OP SS-44-es hajtóművek átalakításának anyagi hátterét Gardulla biztosította. A hutt technikusai jó munkát végeztek. A több hetes átalakítás eredményeképp végül egy masszív, erős és gyors légköri versenyhajtómű született. Az SS-44-es motorok hatalmas, dupla áramlásleválasztó síkokat kaptak, amik a versenysebességnél fellépő káros hatású örvénylések megakadályozása mellett az oldalkormányok testét is adják. E kormányok kialakítását annyira jól eltalálták, hogy Gasgano gépe a versenypályák egyik legjobban manőverezhető szerkezete lett. Ám amilyen jól kormányozhatóak az Ord Pedrovia motorok, annyira rosszul fékezhetőek. A hajtóművek negatív vektorú fúvókáinak teljesítményét egyszerűen nem sikerült a tolóerőnek megfelelően kialakítani. De ez csak az egyik probléma. Normál esetben a fékerő 40%-át adó féklapok hidraulikus munkahengerei, 500 km/h sebesség felett egyszerűen képetlenek nyitni a fékeket. Ahhoz, hogy működésbe lépjenek a fogatnak e sebesség alá kellene lassulnia, viszont a fékfúvókák csak ritkán képesek a teljes sebességgel robogó szerkezetet ennyire visszafogni. A fékezési problémák megoldására a manőverezésen kívül a tolóerő nagyságának precíz és gyors változtatása lehet a legjobb módszer. Az SS-44-es fúvókák sugárállító kúpjai pont ezt a célt szolgálják. A pilóta a kiáramló gázsugár keresztmetszetének változtatásával tudja a tolóerőt és ezzel párhuzamosan a fogat sebességét is szabályozni. A fékproblémákon kívül az átalakított hajtóműveknek van egy másik gyengéjük is. A hatalmas áramlásleválasztó síkok annyira jól működnek, hogy bizonyos helyzetekben megakadályozzák a léghűtéses motor levegőellátását. Emiatt a hajtóművek gyakran túlmelegednek. Egy alkalommal a hőmérséklet annyira kritikus szintet ért el, hogy néhány; a motortestbe integrált vezérlőkábel egyszerűen leolvadt. Gasgano szerelői a motorok túlmelegedésének megakadályozását most egy új kétáramú hűtőrendszerrel próbálják megoldani. Ám, hogy ez elfogadható eredményt adjon, még sokat kell dolgozniuk. A hajtóművek összetartását biztosító SSB rendszerű sugárkapocs energiájának változatásával azok távolságát bizonyos határok közt szabályozni lehet. Ez tovább javítja a már amúgy is kiváló manőverezhetőséget. A gondola az egyik legmodernebb navigációs és vezérlőrendszerrel, valamint a lebegést biztosító legjobb DC sorozatú Sorosub repulzor motorokkal lett felszerelve. Ez bizony jó sokba került a kapzsi huttnak, ám a befektetése gyorsan megtérült. Gasgano kiváló versenyző. Huszonnégy ujjával nem jelent problémát számára, hogy egyszerre akár több műszert is kezeljen. Erre bizony szüksége is van, mert a hajtóművek még gyakran küldenek megoldásra váró, bosszantó hibaüzeneteket. De a fiatal berallnak ez mégsem szegi kedvét. Biztosan tudja, hogy egy napon az Ő Ord Pedroviai fogatja a Bajnokság leggyorsabb szerkezete lesz.
Gasgano zászlója
|